Cerita cinta yang pergi...

kadangkala aku terpaksa mengucapkan selamat tinggal kepada insan yang aku cintai tanpa aku mahukannya,
walaupun itu tak bermaksud aku akan berhenti mencintainya,
atau berhenti untuk mengingatinya,
kadangkala selamat tinggal merupakan cara yang paling menyakitkan untuk aku mengatakan aku menyintainya...

bagaimana aku dapat melupakan dia sedang dia selalu dalam ingatan?
bagaimana aku dapat menyisihkan dia sedang dia adalah apa yang aku mahukan?
bagaimana aku dapat membiarkan dia pergi sedang aku tak pernah inginkan perpisahan?bagaimana aku dapat mengatakan aku membencinya sedang dia berada di hatiku?
perkara yang paling menyakitkan adalah apabila aku bersama insan yang tidak ingin bersamaku,
insan yang aku cintai tetapi tidak menyintaiku,
insan yang ingin aku nikmati hidup bersama namun dia tidak pernah menginginkannya...

air mata yang sebenar tidak jatuh mengalir di pipi, tetapi jatuh di dalam hati dan sampai ke jiwa...
kadangkala aku mengharapkan aku tidak pernah mengenalinya,
tidak pernah menyintainya,
tidak pernah tahu akan kehadirannya,
agar pada malam harinya aku boleh tidur lena,
dan siangnya aku boleh merasa indahnya matahari yang menyinari...
tapi penyesalan takkan mendatangkan apa-apa...
anggaplah segalanya dugaan yang memberi pengalaman yang berguna...
agar aku lebih menghargai insan yang menyintai aku suatu hari nanti...


0 comments:

Blogger Template by Blogcrowds